dinsdag 19 maart 2013

Tickets4U vervalst concertkaarten!


'De websites ogen professioneel en doen er alles aan om de schijn te wekken dat ze een officieel verkoopkanaal zijn. Bij Tickets4U photoshoppen ze de kaarten, ze halen de namen van de inkooppartij eraf en ze veranderen de officiĆ«le prijs op het kaartje. Deze websites balanceren op het randje van de wet en gaan er mijn idee ook een paar keer overheen', zegt Remmers.
De secundaire ticketverkoop is booming business, er zijn tientallen van dit soort websites. 'Het doorverkopen van kaarten is niet verboden, maar de manier waarop deze bureaus werken is misleidend', zegt Maarten Remmers van Rambam tegen Volkskrant.nl.

Uit: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Tech-Media/article/detail/3411368/2013/03/18/Louche-ticketbureaus-opereren-op-het-randje-van-de-wet-en-soms-net-erover.dhtml

VARA Rambam over louche ticketbureau's (waaronder Tickets4U).
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1332477

34 opmerkingen:

  1. ik koop al jaren mijn kaarten gewoon bij tickets4u, gaat altijd gewoon goed, maar duurt soms alleen een beetje lang. als je de uitzending hebt gezien zie je ook dat de stukken waar tickets4u voorkomt allemaal eruit zijn geknipt. tickets4u is gewoon eerlijk in wat ze doen: winst maken op uitverkochte kaarten. ze zullen nooit zeggen dat ze van het theater zijn of dat ze eerstehands verkoper zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook ik heb goede ervaring met tickets4u; heb vorige week mijn kaarten voor Neil Young opgehaald ( was een beetje geschrokken van alle reacties op internet en besloot ze daarom op te halen) maar werd vriendelijk ontvangen en heb een onvergetelijk concert gehad voor een scherpe prijs ( 65euro). Bedankt tickets4u!

      M.H., Vijfhuizen

      Verwijderen
    2. Ik heb ook goede ervaringen , onze kaarten voor bitch worden altijd keurig ontvangen door ons! Niks mis mee

      Verwijderen
    3. Wel raar dat alle positieve reacties van onbekende personen zijn.

      Verwijderen
  2. Ik weet niet naar welke documentaire jij hebt zitten kijken maar Tickets4U is met naam en toenaam meerdere malen besproken en in beeld gebracht! De enige die dingen er uit aan het knippen en plakken is, is Tickets4U met vervalsen van concertkaarten! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je verwijst zelfs naar een artikel over de tickethandel, waar tickets4u NUL keer in genoemd worden. Je citeert fout! Maakt je blogje erg ongeloofwaardig
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Tech-Media/article/detail/3411368/2013/03/18/Louche-ticketbureaus-opereren-op-het-randje-van-de-wet-en-soms-net-erover.dhtml

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 571.000 mensen hebben op tv gezien dat Tickets4U kaarten vervalst! Meer dan een half miljoen mensen (!!!) weten nu dat Tickets4U de boel oplicht (en check dat maar bij het kijkcijfer onderzoek :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prijs/naam wordt van tickets afgepoetst door er in Word een wit vlak over te trekken. Wat een amateurs. Dat geloof je toch niet.. #Rambam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nick Cave €100 Mumford & Sons €115 Beyonce €130 Lowlands €230
    Tegen exorbitante prijzen worden op schimmige ticketssites kaarten aangeboden voor uitverkochte concerten — Matthijs van Nieuwkerk
    http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/216565

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ben al jaren klant bij tickets for you. Ik betaal altijd wat meer, maar dat is mijn eigen schuld toch als ik zo laat ben? Ben juist altijd blij dat er nog wel kaarten te vinden zijn!! Nog nooit opgelicht ofzo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, probeer de boel maar recht te lullen. :) Dat kan echt allang niet meer en dat heeft Tickets4U echt aan zichzelf te danken met een misleidende website, absurde ticketsprijzen, schofterig Tokkie gedrag, (incasso) dreigementen, aanmaningen die nergens op slaan, bizarre voorwaarden van tickets afzeggen en zijn "branchevereniging" clubje van malafide zwarte tickethandelaren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dar zwarte is een beetje racistisch he kerel

      Verwijderen
  9. Kaarten besteld voor de toppers 2013 waren netjes optijd na de locatie arena gebracht super service geen klachten in mijn geval ging alles super maar fouten maken is menselijk zijn geen machines groetjes een zeer tevreden klant

    BeantwoordenVerwijderen
  10. makkelijk dat mensen hier anoniem mogen reageren. Reacties vast van mensen van Tickets4U zelf. Check hun Facebook pagina maar eens. Alleen maar klachten van mensen die geen tickets hebben ontvangen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De grootste oplichters die er zijn. Kaarten voor Dance Valley gekregen, maar die waren zo vals als ik weet niet hoe! Ik vertrouwde het niet en heb de organisatie van Dance Valley gevraagd hoe de kaarten eruit zagen. Heb het logo gestuurd en hun antwoord was dat ze vals waren. De medewerker bij Tickets4you zijn de grootste schoften die er bestaan. Niet te geloven dat dit soor praktijken maar door mogen gaan. Ik laat het er niet bij zitten en ben zelf aktie aan het ondernemen. Dus mensen KOOP NIET bij Tickets4you

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heb het idee dat t4u net als bij het kopen van de kaarten, op deze blog meerdere identiteiten heeft om hun beter voor te doen,...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Grootste oplichters in de tickethandel. Laatst kaarten gekocht en niet op tijd ontvangen. Ik ga ze met grond gelijk maken !!! Heb al een advocaat en ga ze overal op het internet zwart maken!! Het gaat mij niet eens meer om he geld want dat krijg ik al terug van mijn bank waar ik voor verzekerd ben, het gaat nu om het principe!! Dit bijdrijf moet worden gestopt !!! TICKETS4U=OPLICHTERS !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. TICKETS4U zijn oplichters laat u niet oplichten door deze firma!
    Zij maken gebruik van mazen in de wet. Daardoor zijn zij bijna niet te pakken.

    Knippen plakken en delen op facebook!!!
    TICKETS4U=OPLICHTERS!!! LAAT U NIET OPLICHTEN

    BeantwoordenVerwijderen
  15. LET_OP Al de positieve reacties zijn vals!!!

    Tickets4u zijn oplichters. Doorverkoop is niets mis mee maar tickets4u verkoopt valse kaarten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Helaas zijn ze echte oplichters!! Ook ik ben de dumpe van deze hufters!!! Triets dat ze hiermee weg kunnen komen. Er moet iets zijn om deze mensen op te pakken en de website offline te halen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb tickets besteld bij tickets4u maar na het lezen van alle recensies knijp ik 'm nu wel een beetje.. Is er iemand die wel goede ervaringen heeft met deze website? Ik heb al telefonisch contact met ze gehad en ze hebben mij verzekerd dat ik me geen zorgen hoef te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oplichters zijn het ...was ah surfwen op internet voor Ladies of Soul niet eens op akkoord geklikt heb nu ineens een aanmaning van 158,50 en dan ook niet een e tickets ontvangen dus laat staan naar het concert geweest en als je ze wilt mailen, blijkt email adres niet te kloppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ook problemen gehad met tickets4u.
    Meerdere malen incasso dreigingen gehad op een zeer onprofessionele en brutale manier!
    Ik heb de tickets nooit ontvangen.
    Gelukkig heb ik via de bank de betaling kunnnen terug draaien, helaas is dit niet voor iedereen weggelegd.
    Na te eisen mij persoonsgegevens te verwijderen uit hun bestand en zelfs te dreigen naar de politie te stappen als ik nog 1 brief van ticket4u mocht ontvangen hield het pas op.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een oplichters zijn dit zeg! Kaarten voor Marc Anthony gekocht. Toen we naar binnen wilden bleek dat de kaarten NIET geldig waren en dat er al meerdere kaarten met de naam 'Peter Berge' in omloop waren. Ik weet dat er minstens 20 mensen kaarten hadden met dezelfde naam! Voor ruim 5.000.00 heeft deze organisatie mensen opgelicht. Er wordt in ieder geval aangifte tegen deze organisatie gedaan! NOOIT BIJ DEZE ORGANISATIE KAARTEN KOPEN!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik herken het. Mijn dochter van 13 was aan het informeren naar one direction kaartjes. 3 weken na het concert een rekening van 286 euro's. Geen kaarten wel betalen. En dit was 2 jaar geleden! nu deurwaarders brieven. Heb aangifte gedaan bij politie en neem een advokaat. Dit schorem moet gestopt worden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij precies hetzelfde. Twee jaar geleden geprobeerd kaartjes te kopen voor een festival. Op het laatste moment eruit gegooid bij de betaling.. geen kaartjes ontvangen. Neen brief binnen van wiggers en meggelen incasso bureau.

      Verwijderen
    2. Beste,
      heb zojuist ook een reactie geplaatst over tickets4u
      mijn vraag is :
      heb jij nog aangifte o.i.d gedaan
      ik hoort het graag,
      alvast bedank
      m vr gr
      Ron

      Verwijderen
  22. Ik ben ook opgelicht door Tickets4U.nl.

    Deze hebben mij NIET geactiveerde (nep) kaarten verkocht voor Pussy Lounge XXL te Ahoy afgelopen zaterdag (10 oktober 2015).

    Ik ga morgen nu eerst aangifte doen tegen Tickets4U.nl.
    Hopelijk wordt dit bedrijf en de viespeuken achter dit bedrijf eens aangepakt. Het internet staat vol met klachten en negatieve ervaringen met deze oplichters...!

    Zie ook: https://www.klachtenkompas.nl/tickets4unl/doe-nooit-geen-zaken-met-tickets4unl-je-bent-je-geld-kwijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Mitch1979,
      ik heb zojuist ook een reactie geplaats over tickets4u
      mijn vraag is : heb jij nog aangifte gedaan tegen dit bedrijf. ik hoor het graag
      m vr gr
      Ron

      Verwijderen
  23. En ik ben zojuist de zoveelste die opgelicht is door tickets4u door kaarten voor de golden Earring te kopen.voor a.s. zaterdag de 12e december 2015 Ik denk dat het beter is als we met zijn allen daar eens langs gaan in Zaandam . Ga op korte termijn aangifte doen tegen dit bedrijf. en een advocaat erop af sturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Net inderdaad in snelheid kaarten besteld bij tickets4u. Kaarten voor het dubbele gekocht terwijl nog niet uitverkocht is. Na een onwijs aardige man aan de telefoon te hebben gehad (die zijn baan beter kan opzeggen en een beroep kan kiezen waarbij hij niet met mensen in contact hoeft te komen.) geen antwoord gekregen op mijn vraag of deze tickets nu echt zijn of niet?! iemand enig idee? mijn geld ben ik nu toch al kwijt.. Kut bedrijf!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. OPLICHTERS !!! Tickets4U PAS OP !!! Bestel HIER NOOIT !!!

    4 kaartjes North Sea Jazz 2016 bestelt en betaald voor 452,50 geen kaartjes ontvangen, twee uur voor opening van concert plots een LINK ontvangen met "via bijgesloten LINK kunt u uw kaartjes download, uiteraard werkt de LINK niet en zitten er geen kaartjes, 452,50 kwijt en een kut dag bezorgd, vervolgens reageren ze niet op telefoontjes en post ook niet op aangetekende post !!! ik heb gehoord dat dit met name bij grotere bedragen gebeurd. Op hun website staat dat ze aangesloten zijn bij een branch organisatie EUSTA.ORG onzin verhaal hier kan je niets claimen. Dit bedrijf zou door justitie aangepakt moeten worden !!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Koop niets via dit bedrijf!!!!! Vreselijk is het!!!! 12 kaarten gekocht voor de zondag, belde 4 dagen van te voren dat het niet mogelijk was, alleen nog de zaterdag of geld terug.

    Voor mij alleen nog kaarten via de officiele kanalen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Om niet helemaal opnieuw te tikken de ik hier mijn mail naar tickets4u. Geen antwoord natuurlijk en telefoon krijg je ook ineens geen gehoor. Wie heeft er tips wat nu te ondernemen?


    Juli 2017 kocht ik bij jullie 2 tickets 1e rang korte zijde Ed Sheeran. Dit kostte mij € 266,50. Nu heb ik jullie de 2 avonden van het concert van Ed Sheeran aan de telefoon gehad. 1e avond kon ik niet op laatste moment komen omdat ik chronisch ziek ben en ik had ook 29 juni gereserveerd. Die dag geen kaarten. Toch maar naar Amsterdam gegaan want wellicht kwamen de kaarten op het laatste moment. Hoeraaa ik werd gebeld en kreeg een mooie upgrade en de tickets werden door jullie verzonden. Blij zijn we naar binnen gereden. En daar zat ik dan in mijn rolstoel met allemaal mannen met kaartscanners om mij heen. De kaarten waren vals en ik was opgelicht en moest naar de kassa gaan. Ik heb jullie toen gebeld en verteld dat ik dat niet wilde doen maar dat ik wel mijn geld terug wil. Ik heb ook meteen zoals hieronder staat een korte mail gestuurd dat ik mijn geld terug wil. Nu bijna 2 weken later heb ik mijn geld nog steeds niet heb terug ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen